Kesäfiilisvideo ei ole perinteinen markkinointivideo.

Markkinointikampanjoilla runsaasti näkyvyyttä Imatralle, koskinäytöksillä ennätysyleisö

Imatran kesäfiilisvideo tavoitti yli 382 000 katsojaa.

Julistautuminen kansallisihmeeksi keväällä 2018 aloitti Imatran kaupungin markkinointisuunnitelman mukaisen brändikampanjan, joka jatkuu edelleen. Yksi tämän vuoden isoimmista yksittäisistä markkinointitoimenpiteistä oli pääkaupunkiseudun Finnkinon elokuvateattereissa esitetty Imatran kesäfiilisvideo -kampanja, josta on tullut positiivista palautetta. Mainosvideo näytettiin valikoidusti ennen elokuvaa ajalla 24.5. - 31.7.2019, ja videon näki tätä kautta yli 212 000 katsojaa.

Imatran kesäfiilisvideolle ostettiin kevään ja kesän aikana näkyvyyttä myös Youtubesta ja Facebookista, joissa se sai yhteensä lähes 170 000 eri henkilön katselukertaa.
Imatran kesäfiilisvideon tarkoitus on herättää katsojan mielenkiinto Kansallisihme Imatraa kohtaan. Näiden ja muiden markkinointitoimenpiteiden johdosta Kansallisihme.fi-sivun kävijämäärän kasvu edellisvuodesta on yli 100 prosenttia.   
Imatran monipuolisista tapahtumista, aktiviteeteista ja palveluista kertova Vuoden paras loma -kampanja alkoi kevättalvella ja tavoitti sähköisen mainonnan kautta yhteensä 140 000 ihmistä. Vuoden paras loma -kampanjan ilmoituksia julkaistiin myös Helsingin Sanomien kesäliitteessä ja Etelä-Savon, Kymenlaakson sekä Etelä-Karjalan alueen kesälehdissä.
Ukonniemi-kampanjat ovat suunnattu pääasiassa kahdelle eri kohderyhmälle, aktiivisille lomailijoille sekä urheiluseuroille ja ammattilaisurheilujoukkueille. Myös Imatran kesäteatterin mainonta tavoitti laajasti potentiaalisia katsojia ja se näkyi hyvänä lipunmyyntituloksena.
Perinteisten medioiden rinnalla tehtiin Imatra Base Campin toimesta myös Googlen hakusanamainontaa ja verkkobannerimainontaa.
─ Markkinointitoimenpiteiden jatkuvalla mittaamisella varmistamme panostusten tuloksellisuuden ja pystymme viilaamaan mainosten kohdennettavuutta sinne, mikä on optimaalisinta, kertoo Imatra Base Campin toimitusjohtaja Jukka Aallikko.

Kosken vetovoima vahva


Imatralla on ollut jälleen monipuolinen tapahtumakesä, joka on palvellut niin paikallisten kuin matkailijoidenkin tarpeita. Koskinäytösten palaaminen tarjontaan useamman vuoden tauon jälkeen osoitti sen, että kosken vetovoima on edelleen vahva. Koskinäytöksissä vieraili kuluneena kesänä noin 35 000 kävijää (n. 700 katsojaa/koskinäytös). Koskinäytösten järjestämisestä vastaa Imatra Base Camp.
Imatra Base Camp markkinoi kuluneen vuoden aikana Imatraa myös mm. Matka 2019 -messuilla, GoExpossa, Kongressimessuilla, Tampereen Supermessuilla, Maailma kylässä festivaaleilla, sekä useissa pienemmissä eri kohderyhmien myyntitapahtumissa. 
Kotimaan matkailun suosion kasvu näkyy myös Imatran seudun yöpymistilastoissa. Toukokuussa Imatran seudulla kasvua oli edellisvuoteen 12 prosenttia, kesäkuussa 43 prosenttia ja heinäkuussa 8 prosenttia.
 
(Lähteet: Google Analytics, Facebook Business Manager, Google AdWords, Finnkino ja Visiittori. )
 
Lisätiedot:                           

Toimitusjohtaja, Jukka Aallikko, IBC, p. 020 617 7007
Markkinointipäällikkö Katri Storhammar, IBC, p. 020 617 6677

Myynti- ja markkinointipäällikkö Panu Kärri, IBC, p. 020 617 7009

 

etunimi.sukunimi@imatrabasecamp.fi

Strateginen markkinointi jatkuu


Imatra Base Camp Oy vastaa Imatran kaupungin myynnistä ja markkinoinnista.

Kampanjat pohjautuvat yhtiön tekemään Imatran strategiseen markkinointisuunnitelmaan 2018-2020. Yhtiö aloittaa vuosia 2021-2023 koskevan strategisen markkinointisuunnitelman tekemisen keväällä 2020.