Kuva
Piirroskuva, jossa ihmishahmoja ja puhekuplia.
Palautetta voi antaa helpoiten sähköisissä palautekanavissa.

Monta tapaa antaa palautetta – Näin varmistat, että Imatran kaupungille antamasi palaute menee perille

Tiedote
29.10.2020 16:39
Helpointa on antaa palautetta verkkosivuilta löytyvien linkkien kautta.

Imatran kaupungille voi antaa palautetta useiden kanavien kautta.

Kaupungin internetsivuilla on linkki Ideat ja palautteet -sivulle. Sivun kautta kuka tahansa voi antaa palautetta, kysyä tai tehdä toimenpide-ehdotuksia kaupungin palveluihin ja toimintaan liittyvistä asioista.

Sivulle lähetetyt viestit menevät kaupungin asiakaspalveluun, josta ne lähetetään tarvittaessa eteenpäin asiasta vastaavalle henkilölle. Palautteen antajalle vastataan, jos hän on jättänyt yhteystietonsa. Palautetta voi antaa myös nimettömänä.

Kaupungille voi antaa palautetta myös karttapalvelun kautta. Linkki karttapalveluun löytyy Imatran kaupungin internetsivuilta: https://kartta.imatra.fi/palaute.

Karttapalvelussa palautetta voi antaa kätevästi esimerkiksi katuihin, pysäköintiin ja valaistukseen liittyvistä asioista. Palautetta koskevan paikan voi merkata karttaan. Karttapalvelun kautta voi antaa myös muuta palautetta eikä paikan merkitseminen ole välttämätöntä.

Halutessaan Imatran kiinteistö- ja aluepalvelu Kipan toimintaan liittyvistä asioista voi laittaa palautetta suoraan Kipalle. Linkit kiinteistöhuollon ja aluekunnossapidon palautelomakkeisiin löytyvät Kipan internetsivuilta.

Kaikki linkit sähköisiin palautekanaviin löytyvät kootusti Imatran kaupungin internetsivujen alaosasta Ota yhteyttä -otsikon alta.

Sosiaalisessa mediassa paras tapa on lähettää viesti suoraan kaupungille

Sosiaalisessa mediassa käytävä yleinen keskustelu ei välttämättä tavoita kaupunkia. Siksi palautteet ja kyselyt kannattaa aina lähettää ensisijaisesti verkkosivuilta löytyvien linkkien kautta.

Kaupunkiin voi ottaa yhteyttä myös lähettämällä viestin kaupungin sosiaalisen median kanavissa Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä. Kaupungin kanaviin tulleisiin viesteihin vastataan säännöllisesti ja tarvittaessa viestin lähettäjä ohjataan eteenpäin. Sosiaalisen media ei kuitenkaan ole virallinen palautteenantokanava.

Sähköisten kanavien lisäksi palautetta voi antaa asiakaspalveluun puhelimitse sekä kaupungintalolla. Huomioithan, että korona-aikana tarpeettomia vierailuja kaupungintalolla tulee välttää.

 

Lisätietoja:

Ideat ja palautteet kaupungin verkkosivuilla: https://www.imatra.fi/ideat-ja-palaute-2135

Imatran kaupungin karttapalvelun palauteosio: https://kartta.imatra.fi/palaute

Kiinteistöhuollon ja aluekunnossapidon palautelomakkeet: https://www.imatrankipa.fi/asioi-2/

Asiakaspalvelu, puh. 020 617 2253