Kuva
Ryhmäkuva Imatran kaupunkikonsernin työntekijöistä todistukset käsissään.

Imatran palvelulupaus yrityksille: vastaus 48 tunnin kuluessa

Tiedote
24.2.2024 14:18
Uusi elinvoimaohjelma linjaa yritysystävällistä toimintaympäristöä ja työllisyyden edistämistä.

Ohjelma tarkentaa strategiassa tehtyjä linjauksia ja ohjaa viranhaltijoiden työtä. Sen avulla pystytään mittaamaan, tehdäänkö kaupungissa oikeita asioita, joilla tähdätään vuoteen 2030.

Matkailu on meille elintärkeä

Vuonna 2023 toteutettuun elinvoimakyselyyn vastasi Imatralta 80 yritysten edustajaa. Suurin osa vastaajista oli sitä mieltä, että matkailu on meidän kärkemme kaikista toimialoista.

- Kaupungin eri alueitten näkökulmasta on tunnistettu, että Saimaa, Ukonniemi-Rauha ja Imatrankoski ovat kehittämisen kärkikohteita, mutta kyllä koko kaupungin yrittäjyyden toimintaympäristöä ja työllisyyttä edistetään elinvoimaohjelman avulla, elinvoimajohtaja Susanna Issakainen kertoo.

Tälle vuodelle budjetoituja asioita on jo tällä hetkellä valmistelussa.

- Kaupungilla käynnissä olevien kehittämishankkeiden lisäksi hyödynnetään myös niitä kehittämistoimia, mitä kaupungissa on tehty tähän saakka, ettei tehdä samoja asioita uudelleen. Ei ole järkeä tehdä hankkeita hankkeiden vuoksi, vaan yhdessä toimien maakunnan hyväksi, Issakainen toteaa.

Kaupungista testialusta yritysten tarpeille

Kaupunki voi olla erilaisten uusien toimintojen mahdollistajana ja niitä halutaan testata todellisessa kaupunkiympäristössä.

- Eli kokeillaan mitä yritys tarvitsee. Minusta on hienoa päästä julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyötä kehittämään. Tänä vuonna suunnitellaan ja ensi vuonna testataan mallia käytännössä, Susanna toteaa.

- Testialusta voisi toimia hyvin myös toisinpäin. Jos kaupungilla on tarve uudelle palvelulle tai tuotteelle, niin sitä voisi lähteä yrittäjän kanssa testaamaan, KEHYn toimitusjohtaja Antti Oravuo jatkaa.

Palvelulupaukseen sitoutuu koko kaupunkikonserni

- Osassa organisaatiota palvelulupaus toimii nyt jo tosi hyvin, mutta tavoite on saada se toimimaan läpi koko konsernin. Teimme palvelulupauksesta asiakaslähtöisen, ja se konkretisoitui niin, että yrittäjälle vastataan ja hän tulee ymmärretyksi 48 tunnissa yhteydenottopyynnön saapumisesta.

Imatran Seudun Kehitysyhtiössä palvelulupaus koetaan hyvänä asiana.

- Sillä haetaan kulttuurin muutosta kaupungin toimintaan ja sitä kautta se tulee näkymään parempana asiakaspalveluna yrittäjien suuntaan. Tiedostetaan mitä yrittäjä haluaa, yrittäjä ymmärtää miten hänen pyyntönsä tulee etenemään kunnan rattaissa ja minkä aikaa siinä menee, Oravuo sanoo.

Artikkeli on osa kaupungin helmikuun asukasliitettä, joka julkaistaan Uutisvuoksi-lehden väliin nidottuna ja jaetaan koteihin sunnuntaina 25.2.2024.

Lue asukasliitteen näköisversio tästä

Kirjoita kommentti

CAPTCHA
Kirjoita kuvassa näkyvät merkit.