Du kan ge feedback om stadens tjänster elektroniskt dygnet runt. Direktlänkar till feedbackkanaler har sammanställts på denna sida. Vi behandlar feedback på vardagar.
Välj den mest lämpliga kategorin för din feedback.
Gator och grönområden: Allmän feedback
- Frågor och generell feedback: gator, trafik- och parkeringsarrangemang, gatuarbeten, hamnar, belysningsönskemål och feedback.
Akut underhåll av gator och grönområden
- Brådskande skador, individuella faropunkter som behöver snabba åtgärder, såsom farliga träd, ett hål i vägen etc.
- Icke-fungerande lampor som kräver underhåll.
- Feedback relaterade till kollektivtrafikens tidtabeller, rutter, biljetter etc. i Villmanstrandsregionen.
Parkering och fordonsöverföringar
- Meddelanden om felparkering eller en övergiven bil. Frågor och råd.
- Återkoppling på stations- och översiktsplaner, deltagande- och utvärderingsplaner m.m.
- Ärenden som rör bygg-, drift-, avvikelse- och rivningslov m.m.
- Feedback och frågor relaterade till vattenkvalitet, vattenanslutningar och vattendebitering m.m.
- Feedback relaterad till skick, utrustning och underhåll av idrottsanläggningar.
- Återkoppling angående stadsmuseets, konstmuseets och industriarbetarbostadsmuseets utställningar, öppettider mm.
- Feedback och frågor om kurser, anmälan, avgifter m.m.
- Feedback om programvaran, visningar och lobbytjänster etc.
- Återkoppling om huvudbibliotekets och Rajapatsa- och Vuoksenniska-bibliotekens tjänster, öppettider mm.
- Allmän feedback om grundläggande utbildning.
- Allmän feedback om Imatra gemensamma gymnasieskola.
- Allmän feedback om förskoleundervisning.
- Allmän feedback om arbetsförmedlingar.