Pågående projekt
- Den digitala världen som en del av tidigt lärande (2022–2024)
- Detektiv ungdomsarbete Imatra 2024 (2024)
- Småbarnsutbildning som stöder välbefinnande och lärande (2023–2024)
- Gäng- och brottsförebyggande (2023-2024)
- Prövning av tvåårig förskoleutbildning (2021–2024)
- Tvåårigt förskoleförsök II (2022–2024)
- Klubbar i hjärtat av aktiviteten 5 (2023–2024)
- KOPPARI 3 (2023–2024)
- Utjämna effekterna av coronaepidemin (2022–2024)
- Främjande av utbildningsjämlikhet och jämlikhet, förskole- och grundutbildning (2023-2024)
- Uppvuxen med bilderböcker (2023-2024)
- Gå Me-spirit till Mansikkala! (2022–2024)
- PLURAL (2022–2024)
- Incitamentmodell för hytter (2023–2024)
- Studentstöd som en del av community II (2024–2025)
- Lär dig innovativt (2023–2025)
- Ska vi bli vänner (2024)
- Till en trygg framtid! (2022–2024)
- Kvalitet från nätverket till regionala gymnasieskolor (2023–2024)
Genomförda projekt
- Om STREAM på ett icke-traditionellt sätt: sökning efter integritet (2022-2023)
- Bioekonomiväg i gymnasieskolan (2018-2020)
- Blandat lärande i en tid av pandemier (2021-2023)
- Flexibla träningsmodeller tillsammans med näringslivet - SEUTUAIKO (2019-2021)
- CBC Nesttec - Ny ström av teknik (2019-2023)
- Förskoleutbildning av hög kvalitet som stöder välbefinnande och lärande (2022–2023)
- Prosperous and Equal School (2021–2022)
- Trivselgymnasiet (2021-2022)
- Alla till skolan (2021-2022)
- Allt för skola II, bindande skolsamhällsarbete (2022-2023)
- Styrka från JOPO-nätverket (2019-2020)
- Sydöstra Finlands tutorlärarnätverk (2019-2021)
- Allt till skolan 2021-2023 (2021-2023)
- Allt för skola II, engagerande skolsamhällsarbete, 2022-2023
- Klubbar i kärnan av verksamhet 3. och 4. (2021–2023)
- Koppari II (2021–2023)