
Imatras servicelöfte för företag: svar inom 48 timmar
Programmet anger de riktlinjer som lagts upp i strategin och vägleder tjänsteinnehavarnas arbete. Det låter oss mäta om staden gör rätt saker att sikta på till 2030.
Turism är livsviktigt för oss
2023 företagsrepresentanter från Imatra svarade på vitalitetsundersökningen som genomfördes 80. De flesta av de tillfrågade ansåg att turismen är vår topp av alla branscher.
– Ur de olika stadsdelarnas synvinkel har det identifierats att Saimaa, Ukonniemi-Rauha och Imatrankoski är främsta mål för utveckling, men ja, hela stadens företagande verksamhetsmiljö och sysselsättning främjas med vitalitetsprogrammet, vitalitetsdirektör Susanna Issakainen berättar.
Saker som budgeterats för i år håller redan på att förberedas.
– Utöver de pågående utvecklingsprojekten i staden kommer vi även att ta tillvara på den utvecklingsverksamhet som hittills gjorts i staden, så att inte samma saker görs igen. Det är inte vettigt att göra projekt för projektens skull, utan att arbeta tillsammans för provinsens bästa, konstaterar Isakainen.
Staden är en testplattform för företagens behov
Staden kan vara en möjliggörare för olika nya funktioner och de vill testas i en riktig stadsmiljö.
– Så låt oss prova vad företaget behöver. Jag tycker att det är jättebra att kunna utveckla samarbetet mellan offentlig och privat sektor. I år ska vi planera och nästa år testar vi modellen i praktiken, konstaterar Susanna.
– Testplattformen skulle också kunna fungera bra tvärtom. Om staden har ett behov av en ny tjänst eller produkt kan den testas med en entreprenör, VD för KEHY Antti Oravuo Fortsätta.
Hela stadsgruppen förbinder sig till servicelöftet
– I en del av organisationen fungerar redan servicelöftet väldigt bra, men målet är att det ska fungera i hela koncernen. Vi gjorde servicelöftet kundorienterat och det blev konkret på så sätt att företagaren besvaras och förstås inom 48 timmar efter att ha fått kontaktförfrågan.
På Imatran Seudun Kehityshtiö upplevs servicelöftet som en bra sak.
– Den syftar till att förändra kulturen i stadens verksamheter och därigenom ska den ses som bättre kundservice gentemot företagare. Låt oss ta reda på vad företagaren vill, företagaren förstår hur hans förfrågan kommer att utvecklas i kommunens vagn och hur lång tid det kommer att ta, säger Oravuo.
Artikeln är en del av stadens februariinvånarbilaga, som publiceras häftad mellan tidningen Uutisvuoksi och distribueras till hemmen söndagen den 25.2.2024 februari XNUMX.
Imatras servicelöfte för företag
- Vi reagerar snabbt och kundorienterat
- Vi svarar på företagarens kontakt inom 48 timmar efter begäran.
- Vi gör ett mer systematiskt utbildningssamarbete med olika läroanstalter
Skriv en kommentar