Joukkoliikenteen markkinointihanke
Imatran kaupungin tavoitteena on lisätä joukkoliikenteen käyttäjämääriä. Tavoite kytkeytyy myös kaupungin tavoitteeseen olla hiilineutraali vuonna 2030.
Joukkoliikenteen markkinointihankkeen toimenpiteet
- Joukkoliikennekysely
- Joukkoliikenteen käyttäjämäärädatan analysointi
- Nuorten ideointityöpaja
- Vanhusneuvoston osallistaminen
- Kaupungin verkkopalvelun joukkoliikenneosuuden parantaminen
- Markkinointitoimenpiteet
- Tietoiskut, videot, some-mainonta
- Koulujen ja iäkkäiden joukkoliikenteen infopaketin kokoaminen
- Lippuetuuskampanja ja mainoskampanja medioissa
- Uusien toimintamallien kehittäminen Imatran joukkoliikenteen käyttöön
Related topics
Aiheeseen liittyvää

07.02.2022
Kampanjalla saatiin lisää matkustajia busseihin ja ostajia kausilipuille. Markkinointihanke tuotti myös hyödyllistä tietoa paikallisliikenteen käytöstä.

26.11.2021
Loppuvuoden kestävä kampanja alkoi paikallisliikenteen ilmaispäivillä.
Seuraava ilmaispäivä on 31.12.
03.12.2021
Ensimmäinen ilmaispäivä on perjantaina 19.11.
07.09.2021
Kysely on avoinna keskiviikkoon 22.9. asti.
Hankkeen kesto
Syykuu 2021 - joulukuu 2021.
Kustannukset
- henkilöstömenot 4 500 €
- asiantuntijapalvelut 37 500 €
- markkinointi- ja viestintäkustannukset 8 000 €
- lippujen hinnanalennukset kampanjoiden aikana 10 000 €
Kustannuksiin saadaan 50 prosenttia Traficomin avustusta, eli 30 000 euroa.
YHTEENSÄ 60 000 €