Käyttömaksusta, joka perustuu käyttämäsi veden määrään, sekä perusmaksusta, joka on vesimittarikohtainen kuukausittain perittävä kiinteä maksu.
Perusmaksulla katetaan vesihuoltoverkoston käytöstä ja ylläpidosta aiheutuvat kustannukset.
Imatran Veden laskutus perustuu arviolaskutukseen. Arviolasku tehdään tasauslukeman yhteydessä saadun/päivitetyn vuosikulutusarvion perusteella. Vedenkuluttajien tulee ilmoittaa vesilaskutukseen kaikista vesi- ja jätevesilaskutukseen liittyvistä muutoksista kuten nimen-, osoitteen-, omistajan- tai kuluttajanmuutoksista tai veden käyttöön liittyvistä asioista kuten henkilömäärän väheneminen/lisääntyminen.
Pienkuluttajat: Vesilaskut tulevat pienkuluttajille neljä kertaa vuodessa. Laskut tehdään jälkikäteen eli esimerkiksi tammi-, helmi-, maaliskuun lasku tulee huhtikuussa noin puolen kuun paikkeilla (noin 15-16 päivän tienoilla). Vesilaskut on mahdollista saada reaaliaikaisena eli todellisen kulutuksen mukaan. Tätä varten asiakas voi itse ilmoittaa vesimittarinsa lukema laskutusjakson lopussa eli maalis-, kesä-, syys- ja joulukuun lopulla. Kuukauden lopun lukema tulee ilmoittaa viimeistään seuraavan kuun neljänteen (4) päivään mennessä, näin lukema ehtii laskutukseen.
Suurkuluttajat: Vesilaskut tulevat suurkuluttajille kuukausittain. Laskut tehdään jälkikäteen eli tammikuun lasku tulee helmikuun puolenvälin paikkeilla. Vesilaskut on mahdollista saada reaaliaikaisena eli todellisen kulutuksen mukaan. Tätä varten asiakkaan tulee ilmoittaa kuukauden viimeisen päivän lukema viimeistään seuraavan kuun neljänteen (4) päivään mennessä, näin lukema ehtii laskutukseen.
Asiakaspalvelumme auttaa sinua seuraavissa asioissa:
Vesimaksuihin liittyvä neuvonta
Maksuajan hakeminen
Laskutustietojen muuttaminen
Kiinteistön omistajan ja/tai kuluttajan vaihtuminen/muuttuminen
Voitte olla yhteydessä asiakaspalveluumme
sähköposti vesilaskutus (at) imatra.fi tai p. 020 617 4343 (arkisin klo 12:00–15:00) Toimipisteemme on Imatran kaupungintalolla. Noudatamme kaupungintalon yleistä aukioloaikaa.
Laskutusmuodot
Pääsääntöisesti toimitamme vesilaskut paperilaskuna postitse, ellei asiakas ole solminut pankissaan toisin.
Voitte vaihtaa paperilaskunne e-laskuksi omassa verkkopankissa. Avaustietoina toimivat asiakas- ja kulutuspisteen numerot, jotka saatte laskustanne.
Suoramaksuasiakkaiden tulee ottaa yhteyttä omaan pankkiin ja sopia siellä suoramaksuasiakkuuden avauksesta/lopettamisesta.