Kipa lähtee liikkeelle ensin pienellä kalustomäärällä. Kun yöpakkaset poistuvat, niin harjaus- ja pesutyöhön päästään täysillä.
Jaa
Tänä talvikautena kelit ovat olleet kunnossapidon kannalta erittäin haastavat lämpötilojen sahaamisesta pakkasen ja plussakelien välillä.
Liukkautta on jouduttu torjumaan hiekoittamalla normaalia talvea enemmän, joten pölyävää kiviainesmateriaalia on tänä keväänä erittäin paljon. Varsinkin kuivina pakkasaamuina kadut pölyävät erittäin paljon.
— Aluksi harjaillaan kiertoliittymiä ja pääväyliä niin ajoradoilta kuin kevyenliikenteen väyliltä. Yöpakkaset hidastavat työtä, koska pakkasella ei voida käyttää vettä harjauspölyn sitomiseen. Jäinen kiviainesmateriaali ei pakkasella kadusta irtoa, kertoo aluekunnossapidon vastaava työnjohtaja Mika Vartiainen Imatran Kiinteistö- ja Aluepalvelusta.
Vilkkaimmin liikennöidyt kohteet pyritään pesemään ja harjaamaan hiljaisen liikennevirran aikana öisin.
Pesuryhmät puhdistavat liikenteenjakajia / kiveyksiä myös päiväsaikaan. Liikenneväylien käyttäjiltä toivotaan varovaisuutta kohdatessaan pesuryhmiä, sekä harjauskalustoa.
— Haitat liikenteelle ovat kuitenkin lyhytaikaisia, Vartiainen toteaa.
Lisätietoja:
vastaava työnjohtaja Mika Vartiainen, Imatran Kiinteistö- ja Aluepalvelu Oy, mika.vartiainenimatrankipa.fi (mika[dot]vartiainen[at]imatrankipa[dot]fi)
Kirjoita kommentti