Kuva
Erämuseon arkkitehtisuunnittelusta vastaavat toimijat kaupungintalon aulassa.
Erämuseon arkkitehtisuunnittelusta toimijoita vieraili Imatran kaupungintalolla tiistaina 25.3. Pääsuunnittelijana toimii Frans Lybeck (neljäs oikealta) ja projektipäällikkönä Ari Bungers (toinen oikealta).

Erä- ja luontokulttuurimuseon arkkitehtisuunnittelu alkaa

26.3.2025 08:40
Tavoitteena on luoda perinteet, nykyisyyden ja tulevaisuuden yhdistävä elämyksellinen kokonaisuus.

Imatralle suunniteltu Erä- ja luontokulttuuri ottaa kevään aikana askeleen eteenpäin, kun museon arkkitehtisuunnittelu käynnistyy.

Museota suunnitellaan Imatran nykyisen kaupungintalon tiloihin. Tavoitteena on rakentaa elämyksellinen kokonaisuus, jossa yhdistyvät perinteet, nykypäivä ja tulevaisuus sekä tekemisen että elämysten kautta.

—Museo on kaupungintalon jatkokäytön ydin, mutta sen ympärille voi sijoittua muitakin toimijoita. Parhaillaan kartoitetaan mitä muita ihmisen luontosuhdetta kuvastavia toimintoja ja palveluita ne voisivat olla, Suomen Erämuseosäätiön toimitusjohtaja (oto) Tea Laitimo kertoo.

Suunnitelmat on tarkoitus saada valmiiksi tämän vuoden aikana

Nyt alkavassa suunnitteluvaiheessa rakennukselle tehdään arkkitehti- ja rakennussuunnitelmat sekä LVIA- ja sähkösuunnitelmat. 

Suunnittelun toteuttaa suunnittelutyöryhmä, johon kuuluvat Etteplan Finland Oy, Arrak arkkitehdit Oy ja Rakennestudio Oy. Tavoite on saada arkkitehtisuunnittelu valmiiksi pääsääntöisesti tämän vuoden aikana.

Arkkitehtisuunnitelmat toteutetaan osana Imatran kaupungin ja Suomen Erämuseosäätiön yhteistä Erä- ja luontomuseon arkkitehtisuunnitelmat – JTF hanketta, jonka rahoituksen on myöntänyt Etelä-Karjalan liitto.

Lisätietoja Erämuseo-hankkeesta:

Toimitusjohtaja Tea Laitimo, Suomen Erämuseosäätiö, tea.laitimoatimatra.fi (tea[dot]laitimo[at]imatra[dot]fi), p. 0400 156 677

Lisätietoja arkkitehtisuunnittelusta ja sen kilpailutuksesta:

hankinta-asiantuntija Jesse Loisa, Imatran kaupunki, jesse.loisaatimatra.fi (jesse[dot]loisa[at]imatra[dot]fi), p. 020 617 1137

Kirjoita kommentti

CAPTCHA
Kirjoita kuvassa näkyvät merkit.