Mobiililippu PayiQ-tickets

Mobiililipun käyttö

Mobiililippu on kätevä vaihtoehto, kun matkaan pitää päästä nopeasti tai sopiva käteinen raha puuttuu. Mobiililaitteessa toimivan kerta- tai 30 vrk kausilipun saa puhelimeen vaikka bussia pysäkillä odottaessa. Voimassaoloaika alkaa heti tilauksesta.

Mobiililippusovelluksen PayiQ –tickets saa ladattua ilmaiseksi älypuhelinten sovelluskaupoista. Sovellus toimii uusimmissa Apple iOS -puhelimissa ja Android-puhelimissa. Sovelluksen käyttäminen edellyttää rekisteröitymistä ja maksutavan valitsemista. Sovelluksen kielivaihtoehdot: ovat suomi, ruotsi ja englanti.

Ostetut liput ovat heti maksun jälkeen käytettävissä puhelimellasi sovelluksen Liput-välilehdellä. Tarkista lippusi oston yhteydessä huolellisesti. Maksettuja lippuja ei vaihdeta tai makseta takaisin.

Lipun jäljellä oleva voimassaoloaika näkyy QR-koodin yläpuolella. Voit käyttää lippujasi silloinkin, kun internet-yhteys ei ole käytössä. Sovellus huolehtii tästä automaattisesti. Sinun tulee kuitenkin olla kirjautuneena sovellukseen.

Historia-välilehdeltä voit katsella aiemmin tilaamiesi lippujen tietoja. Samalla puhelimella voi tilata useamman lipun (esim. yhdessä matkustava vanhempi ja lapsi).

Aluksi myynnissä on aikuisten, lasten ja eläkeläisten kertaliput, sekä aikuisten, lasten ja nuorten 30 päivän kausikortit. Voit valita maksutavaksi  pankki- tai luottokortin (Visa, Mastercard), puhelinoperaattorin puhelinlaskun, MobilePay:n tai Svea laskutuksen (jälkilaskutettava).

Mobiililipulla voi matkustaa kaikissa Imatran paikallisliikenteen vuoroissa. Lippu ei käy Imatran alueella liikennöivissä muissa linja-autoissa.

Lippu tulee pystyä esittämään kuljettajalle aina ajoneuvoon noustessa. Kuljettaja rekisteröi mobiililipun bussissa manuaalisesti (lipussa on koodin lisäksi näkyvillä jäljellä oleva voimassaoloaika).

Matkustajan on pidettävä huoli siitä, että puhelimessa riittää virtaa koko matkan ajan. Huolehdithan, että pystyt esittämään lippusi pyydettäessä missä tahansa matkan vaiheessa.

Mobiililipun tietosuoja

IQ Payments OyASIAKASTIEDOTE 3/2019

Tiedote. Julkaistu: 12.06.2019, 14:48
IQ Payments Oy

Uutta sovelluksessa

Olemme jatkaneet sovelluksiemme käytettävyyden parantamista.Palautteen perusteella asiakkaille on ollut välillä epäselvää, onko heidän ostonsa onnistunut ja tästä on aiheutunut ylimääräisiä lippuostoja, joita on myöhemmin peruttu. Olemme lisänneet Ostot-näkymään painikkeen, jolla ostohistorian saa piilotettua tai tuotua esille tarpeen mukaan. Näin vanhat ostot saa piilotettua ja niihin mahdollisesti liittyvät viestit ostojen epäonnistumisista eivät sekoitu aktiivisiin lippuihin.

Sovelluksiin rekisteröitymistä on parannettu yhtenäistämällä dialogeja ja selkeyttämällä ohjeita. Sovelluksen käyttö rekisteröityneenä tai rekisteröitymättä on selkeämpää nyt kun asetuksien kautta voi vaihtaa käyttäjää. Näin käyttäjille on helpompaa tarkastaa ovatko he kirjautuneet sisään vai ei, ja millä käyttäjätunnuksella. Sovelluksesta ulos kirjautuminen on poistettu kokonaan koska tälle toiminnallisuudelle ei ollut enää tarvetta. Rekisteröintiä, kirjautumista ja maksamista on pyritty helpottamaan myös lisäämällä näihin näkymiin info-painikkeet, joista pääse lukemaan vastaukset yleisimmin esiin tulleisiin ongelmatilanteisiin. Samantyylisiä tekstejä voidaan lisätä tarpeen tullen muuallekin sovelluksiin käyttöä ohjaamaan ja tekstejä voidaan muokata myös kauppiaskohtaisiksi.

Muita uudistuksia:

  • PIN-koodin vaihtaminen on suojattu salasanalla.
  • Maksun luotettavuutta on parannettu.
  • Lippuihin on mahdollista valita näkymään joko QR-koodi tai päivittäin vaihtuva animoitu kuva, tai molemmat.
  • Sovellusten ulkoasun päivittämistä on jatkettu ja esimerkiksi kuvakkeet on uusittu.

Yhteystiedot

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää sovellusten ominaisuuksista. Kuulemme myös mielellämme kaikenlaisia kehitys- ja parannusehdotuksia.

PayiQ asiakaspalvelu
+358 10 419 2222
tuki@payiq.net

PayiQ
Maariankatu 4 C
FIN-20100 TURKU, Finland
www.payiq.net

 

IQ Payments OyASIAKASTIEDOTE 1/2019

Julkaistu: 24.01.2019
IQ Payments Oy

Apple Pay maksutavaksi PayiQ:n sovelluksiin

Olemme lisänneet sovelluksiimme uuden maksutavan, Apple Payn. Maksutapaa voi käyttää Applen laitteilla kuten iPhonella. Apple Pay on helppo ja turvallinen maksutapa. Apple Pay otetaan käyttöön lisäämällä pankki- tai luottokortti mobiililaitteen Wallet-sovellukseen. Jokainen maksutapahtuma vaatii vahvistuksen Touch ID:llä, Face ID:llä tai tunnuskoodilla. Apple Pay käyttää maksun lähettämiseen laitekohtaista numeroa ja yksilöllistä ostoskoodia. Korttinumeroa ei tallenneta laitteeseen tai Applen palvelimille eikä Apple jaa korttinumeroa maksun yhteydessä kauppiaille. Apple Pay ei säilytä maksutietoja, jotka voitaisiin yhdistää asiakkaaseen.

Käyttäessään Apple Payta asiakkaan ei siis tarvitse lisätä maksukorttinsa tietoja ollenkaan sovellukseen. Ostaminen on helppoa ja nopeaa. Maksutapa tulee sovelluksiin asiakkaiden käytettäväksi automaattisesti ja se toimii kuten normaali korttimaksu myös kustannusten osalta.

Lue lisää Apple Paysta: https://www.apple.com/fi/apple-pay/

Related topics