Olet täällä

13.11.2017 - 9:45

Sähköinen hoitoaikavaraus käyttöön Imatran varhaiskasvatuksessa

kuva1.jpg
Pilottiryhmä vanhempia testaa sovellusta joulukuussa.

Sähköinen hoitoaikavaraus otetaan käyttöön kaikissa Imatran varhaiskasvatuksen yksiköissä kevään 2018 aikana.

Sähköistä hoitoaikavarausta testataan Vuoksenniskan vuoropäiväkodissa ja Mikonpuiston päiväkodissa pilottikokeiluun osallistuvien perheiden kanssa joulukuussa 2017.

Pilottiperheille annetaan myös tägit (avaimenperälätkä), jolla perhe itse kirjaa lapsen sisään ja ulos päiväkotiin. Pilottiperheet ohjeistetaan henkilökohtaisesti järjestelmän käyttöön.

Sähköinen hoitovarausjärjestelmä on valmistautumista päivähoidossa mahdollisesti myöhemmin käyttöön otettavaan tuntiperusteiseen laskutukseen. Se on myös osa sähköisten palvelujen kehittämistä. Seuraava askel on Wilma.

- Ensi keväänä siirrymme myös päivähoidossa Wilma-järjestelmän käyttöön helpottamaan yhteistyötä huoltajien kanssa, varhaiskasvatuspalveluiden päällikkö Minna Leinonen sanoo.

 

Sähköinen hoitoaikavaraus pilottikokeilussa

- Tieto Edun hoitoajat –toiminto: sähköinen hoitoaikavaraus toimii joko web-selaimella tai puhelimeen ladattavan sovelluksen (Tieto Edu) kautta.

- Sovellus on helppokäyttöinen ja sen kautta vanhemmat voivat seurata ajantasaisesti lapsen toteutuneiden hoitoaikojen kertymistä.

- Ainoastaan viralliset huoltajat pääsevät sovellukseen ilmoittamaan hoitoaikoja.

- Tunnistautuminen tapahtuu joko pankkitunnuksilla tai mobiilitunnistautumisella.

- Todellista tarvetta vastaavien hoitoaikavarausten ansiosta henkilökuntaa on aina ryhmissä oikea määrä paikalla.

- Vanhempi kirjaa lapsen sisään ja ulos päiväkotiin.

 

 

Lisätietoja:

Varhaiskasvatuspalveluiden päällikkö Minna Leinonen puh. 020 617 3515, minna.leinonen@imatra.fi

 

 

 

 

Uusimmat